fredag 26 augusti 2011

Har haft tur idag

Ringde Sök och Finn i morse och sökte en stickbok. Fick ett svar från Gävle och den boken blir min.
Träffade på en trevlig kolonist som har slutat sticka och tyckte att det var bra om boken kom till någon som kunde göra sej nytta av den.
Tack till den damen, ska bli kul att träffa henne när jag hämtar boken.

Annars är det kolonin som gäller så fort vädret tillåter. Lite stickat har det blivit bl a när jag och tre damer till var till Bispgården.

Den blågrå, i japansk stickning, stickade jag i Bispgården,paret är klara nu och väntar på knappar. Den som är på gång är också i japansk stickning, som jag upptäckt är väldigt roligt.

Nu ska jag köra igång med mat för minstingen med sambo kommer och ska hjälpa mej med datorn så jag bjuder på middag då.
Gissa vad de önskat sej????

Spagetti och köttfärssås!!!     De ska bli.

3 kommentarer:

  1. Vad är ring o finn för nått?

    SvaraRadera
  2. Margareta: enkelt och faktiskt blev det jättegott.

    Rosenvante: Ett radioprogram på Radio Gävleborg, (även fler lokala radiostationer) där man ringer in och söker saker. Har man tur svarar någon och är villig att sälja eller ge bort det man söker. Ett väldigt trevligt program att lyssna till och ännu trevligare när man får vara med och lyckas få tag på det man söker.

    SvaraRadera