fredag 15 oktober 2010

GRATTIS

Tord, säjer jag idag. Det är min måg som fyller 50 år idag och i morgon bjuder han till fest. Då drar vi, släkt och vänner, iväg och ser till att han blir ordentligt firad.

I dag ska jag gå med min synskadade väninna och vara, med alla beslutande organ, ute och gå på gatorna här hemma. De beslutande organen (personerna) får gå med blindkäppar och speciella glasögon för att få en uppfattning om hur svårt det är för synskadade med alla hinder och ojämna trottoarer mm mm mm. Jag märker ju hur vi normalt seende inte tänker på alla dessa "fallgropar" som finns, vi väjer ju automatiskt för sk trottoarpratare t ex. De som är synskadade ser inte såna utan käppen ska tala om för dem om det finns hinder i vägen.
Ska bli spännande att vara med idag och se hur det fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar