tisdag 17 maj 2011

Kristians i Delso

vi var ca 17 personer ur Sticka som åkte till Delsbo och Kristians gård.
Där möttes vi av ett enormt bräkande. Tackor och lamm om vartannat. Lammen lät som de grät ibland. Snacka om att man är okunnig !!??  hahahaha  
Det var en skön upplevelse att få se och höra hur allt går runt. Jenny var en inspirerande berätterska om hur de började och hur det är i dag.
Vi serverades (till självkostnadspris) smörgåsar med olika lammprodukter på och till detta kaffe eller te.
Undertecknad, icke varande älskare av lammkött, blev omvänd!
Det smakar inte alls ull!!!!!

Vi, många av oss, inhandlade garn som kommer från fåren och allt som sker, sker i Hälsingland. Klippning på gården, slakt i Friggesund, skinnberedning i Bobygden (Delsbo) och garnspinneri i Kilafors.

Ja, jag vet att jag är söt
Snacka om vem som är vackrast !!!!
Heja Hälsingland!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Så trodde jag ju också förr att det skulle smaka ull men det är så gott.
    Det verkade vara en kul utflykt ni var på.

    SvaraRadera
  2. Ja, och den var lärorik också.
    Ska nog äta lamm framöver.

    SvaraRadera
  3. Jamen visst är de för söta, lammen!!!
    Jag skulle gärna prova lammkött men sambon vill absolut inte så det blir inte av. Jag tror säkert att det är gott. Min mamma tycker heller inte om lamm/fårkött så jag har inte smakat det som liten heller. Snacka om vissa saker ärvs ner...
    Vilken otur att du fick blindtarmsinflammation! Jag har varit här och läst ikapp ska du veta men det gick inte att kommentera då eftersom "tjänsten inte var tillgänglig".
    Ha en skön helg!
    Kram.

    SvaraRadera